پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)

آشنایی با علم صرف، منابع، مقالات، پژوهشها، نرم افزارها و پایان نامه های صرفی

پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)

آشنایی با علم صرف، منابع، مقالات، پژوهشها، نرم افزارها و پایان نامه های صرفی

پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)
«اللهم عجّل لولیّک الفرج و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه»
سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۵۶ ق.ظ

اخلاق در صرف 11: تأثیر نگاه حرام در نطفه و نسل انسان

نگاه حرام علاوه بر عذابهای اخروی که به دنبال دارد، آثار دنیوی فراوانی هم دارد؛ یکی از این آثار این است که نگاه حرام در نطفه انسان تأثیر می‏گذارد. تمام صحنه‏ های حرامی که انسان ببیند در ضمیر ناخودآگاه او بایگانی می‏شود و یکی از جاهایی که تأثیر می‏گذارد، در نطفه و نسل انسان است.

برای اینکه تأثیر نگاه در نطفه انسان روشن شود، به این روایت توّجه کنید:

«فَلَمَّا قَضى‏ مُوسَى الْأَجَلَ قَالَ لِشُعَیْبٍ لَا بُدَّ لِی أَنْ أَرْجِعَ إِلَى وَطَنِی وَ أُمِّی وَ أَهْلِ بَیْتِی فَمَا لِی عِنْدَکَ فَقَالَ شُعَیْبٌ مَا وَضَعَتْ أَغْنَامِی فِی هَذِهِ السَّنَةِ مِنْ غَنَمٍ بُلْقٍ فَهُوَ لَکَ فَعَمَدَ مُوسَى عِنْدَ مَا أَرَادَ أَنْ یُرْسِلَ الْفَحْلَ عَلَى الْغَنَمِ إِلَى عَصَاهُ فَقَشَرَ مِنْهُ بَعْضَهُ وَ تَرَکَ بَعْضَهُ وَ عَزَّرَهُ فِی وَسَطِ مَرْبِضِ الْغَنَمِ وَ أَلْقَى عَلَیْهِ کِسَاءً أَبْلَقَ ثُمَّ أَرْسَلَ الْفَحْلَ عَلَى الْغَنَمِ فَلَمْ تَضَعِ الْغَنَمُ فِی تِلْکَ السَّنَةِ إِلَّا بُلْقاً»

از امام صادق(علیه اسلام) روایت شده هنگامی که مدت زمان مقرّر میان موسی(علیه اسلام)  و شعیب(علیه اسلام)  به پایان رسید، موسی(علیه اسلام)  به شعیب(علیه اسلام)  گفت: من باید به وطن خویش (مصر) و پیش مادر و خانواده‌ام برگردم، چه کمکی برای این سفر می‌توانی بکنی؟ شعیب(علیه اسلام)  گفت: امسال هر چه برّه و بزغاله ابلق (سیاه و سفید) در گله من متولّد شود برای تو باشد. موسی(علیه اسلام) برای موسم جفتگیری گوسفندان اینگونه برنامه‌ریزی کرد: عصای چوپانی خویش را به شکل سیاه و سفید در آورد و پارچه سیاه و سفیدی هم در آغل گوسفندان آویزان کرد و گوسفندان روزی چند بار به این پارچه سیاه و سفید نگاه می‏کردند؛ آن سال هرچه برّه و بزغاله متولّد می‏شد، همه از نظر رنگ سیاه و سفید بودند!

بحارالأنوار ج 13ص 29 باب 2

بیندیشیم!

یک گله گوسفند که روزی چند بار به یک پارچه سیاه و سفید، نگاه می‏کنند همه زاد ولد آن سالشان سیاه و سفید میشود؛ با این وجود آیا کسی که به تماشای صحنه‏ها و فیلمهای مستهجن می‏پردازد، چگونه می‏تواند انتظار داشته باشد نطفه پاک و تربیت پذیری داشته باشد؟!

نظرات (۱)

سلام،
مطلب زیبایی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی