پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)

آشنایی با علم صرف، منابع، مقالات، پژوهشها، نرم افزارها و پایان نامه های صرفی

پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)

آشنایی با علم صرف، منابع، مقالات، پژوهشها، نرم افزارها و پایان نامه های صرفی

پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)
«اللهم عجّل لولیّک الفرج و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه»
شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۱۷ ق.ظ

سوالات خواستگاری

بر کسی پوشیده نیست که دختر و پسر قبل از ازدواج باید از افکار و عقاید یکدیگر اطلاع اجمالی داشته باشد، تا با نوعی بصیرت با یکدیگر وصلت کنند؛ از این رو در جلسات خواستگاری سؤالاتی باید بین طرفین رد و بدل شود که به این اطلاع و آشنایی بینجامد. 

تعدادی سؤال در این زمینه آمده شده است که از وبلاگ می توانید آنها را دانلود کنید.


طریقه استفاده: هم دختر و هم پسر به این سؤالات پاسخ دهند و هر یک پاسخهای خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند و هر کدام از طرفین با مطالعه و مقایسه پاسخهای خود و طرف مقابل می تواند به میزان توافق و میزان اختلافات فکری و رفتاری خود با طرف مقابلش پی ببرد. البته بهترین حالت این است که پاسخهای طرفین را به یک مشاور آگاه ارائه دهید تا او بین شما قضاوت کند.

این نکته را نباید از نظر دور داشت که تفاهم 100 درصد فقط در بین معصومین علیهم اسلام مقدور است؛ لذا انتظار نداشته باشید طرف شما رد ازدواج با شما چنین تفاهمی داشته باشد. بلکه تفاهم حدود هفتاد و بالاتر برای ازدواج مناسب است. انجام این راهکارها شما را با اختلافاتتان با طرف مقاب آشنا کرده و از پیش می دانید که در صورت وصلت در زندگی آینده در چه زمینه هایی دچار تنش خواهید شد و می توانید با این آگاهی از پیش خود را برای این دست اندازها آماده کنید و تفاوت شما با دیگران درست مانند تفاوت راننده است که دقیقاً می داند جای جاده دست انداز و سرعت گیر دارد و لذا زاقبل خود را برای مواجهه با آن آماده می سازد و به نرمی از آن عبور میکند. 

حجم: 98.7 کیلوبایت
wordدریافت سوالات
حجم: 213 کیلوبایت

انتقال به مباحث استاد دهنوی درباره سوالات خواستگاری

لطفاً در قسمت نظرات خرابی لینک را گزارش دهید!

أخبرنا عن رابط لا یعمل رجاءً!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی