پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)

آشنایی با علم صرف، منابع، مقالات، پژوهشها، نرم افزارها و پایان نامه های صرفی

پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)

آشنایی با علم صرف، منابع، مقالات، پژوهشها، نرم افزارها و پایان نامه های صرفی

پایگاه تخصصی علم صرف (Arabic Morphology)
«اللهم عجّل لولیّک الفرج و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه»
شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۱۳ ب.ظ

دانلود مجموعه تعقیبات نماز

عارف کامل مرحوم حضرت آیت الله بهجت (قدّس سرّه): ‏

   «منشأ این قدر تفاوت بین ما علمای گذشته که صاحب آن همه کرامت بودند و علت عقب ماندگی ما از آنها چیست؟ باید منشأ آن را پیدا کرد با اینکه آن ها هم همین کارهایی را که ما به آن مشغولیم از قبیل درس و مباحثه و تدریس و شاگردی و نوشتن انجام می دادند. باید جستجو کنیم که فرق ما و آنها در چیست؟ با اینکه امکانات زندگی آنها از ما کمتر بود ولی حرکتشان بیش از ما و نتیجه کارشان بیشتر بود، مـردم زمانشان هم چقدر رو به راه تر بودند وچقدر علماء آثار مثبت در میان آنها گذاشته اند.

   در هر حال باید ببینیم آنچه باعث جدایی ما و علمای گذشته است چیست؟ بعضی از آنها در رکوع و سجده فقط سه مرتبه «سبحان الله» می گفتند، ما که بیشتر می گوئیم. چرا کار ما بی نتیجه است!؟

   عموم آن طبقه اهل کرامت بودند و در درس نیز اهل تحقیق و تلاش فراوان بودند. چرا ما اینقدر با آنها تفاوت داریم. بعضی از آنها ادعا می کردند اگر کتابهای موجود در فقه و اصول از بین برود تمام اصول و دوره فقه را می توانیم بنویسیم! اهل گزافه گویی هم نبودند. مرحوم شیخ انصاری با آن همه درس و بحث وتألیف، هر روز زیارت عاشورا، زیارت جامعه و یک جزء قرآن می خواند!

گویا علت عقب ماندگی ما ترک مستحبات است که علمای سابق بدان ملتزم بودند از قبیل دعا، زیارت، تلاوت قرآن، نماز اول وقت و ترک مکروهات مانند خواب بین الطلوعین!»

700 نکته در محضر آیت الله بهجت، ص344

به تناسب فرمایشات مرحوم آیت الله بهجت (قدّس سرّه) و به منظور سهولت در التزام  به تعقیبات نماز، مجموعه تعقیبات نماز در یک ورق A5  آماده شده است؛ فقط توجّه داشته باشید اگر فرصت یا حال انجام برخی تعقیباتی که باید تعداد زیادی تکرار شوند (مثل تعقیبات نماز صبح) را ندارید، حداقل یکبار  آن را تکرار کنید تا ثوابی از آن برده باشید و ویتامین آن در روح شما وجود داشته باشد!

دریافت متن تعقیبات به صورت پی دی اف
حجم: 240 کیلوبایت
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی